Behouden we de afslag Ketensedijk?

Door Coen Derickx op 19 maart 2024

De verbetering van de doorstroming naar en vanaf de Algerabrug is belangrijk. Door de vernieuwing van de grote kruising heeft Krimpen aan den IJssel daar aan bijgedragen. Als men vanuit Krimpen de Algerabrug gebruikt, dan kan vlak na het verlaten van de brug, de afslag (Ketensedijk) worden genomen om Capelle aan den IJssel in te gaan. Dit is met name belangrijk als de Krimpenaren gebruik willen maken van de (winkel)voorzieningen in Capelle.

De gemeente Krimpen aan den IJssel draagt 8 miljoen bij aan de verbeteringen. Vanuit het bestuur van Capelle aan den IJssel is aangegeven dat deze afslag opgeheven moet worden. Vanuit de Krimpense gemeenteraad is wethouder Janson gevraagd om zich in te zetten voor het behouden van de afslag Ketensedijk. Wethouder Janson heeft echter nog niet aangegeven wat hij heeft gedaan om de afslag Ketensedijk te behouden. Er is nog geen bestuurlijke reactie vanuit Krimpen op het op standpunt van het bestuur van Capelle aan den IJssel.

De PvdA wil duidelijkheid over het behouden van de afslag Ketensedijk en wat wethouder Janson heeft gedaan om het verzoek van de gemeenteraad uit te voeren. Het bestuur moet opkomen voor de belangen van haar inwoners.

Coen Derickx, fractievoorzitter PvdA Krimpen

Coen Derickx

Coen Dericks is raadslid  voor de PvdA in het college van Krimpen aan den IJssel Even voorstellen: Ik ben Coen Derickx en woon samen met mijn vrouw Ingrid en dochter Shirti al jaren in Krimpen a/d IJssel. De afgelopen 35 jaar ben ik als manager en adviseur actief in het openbaar bestuur. Ingrid werkt al

Meer over Coen Derickx