PvdA Krimpen geschrokken tijdens buurtbezoek Oud Krimpen

Door Coen Derickx op 16 oktober 2022

Woensdagavond 12 oktober heeft de fractie en bestuur van PvdA Krimpen een buurtbezoek georganiseerd rond de Noorderstraat en Wethouder-Brouwerstraat in Krimpen aan den IJssel.

Onder andere PvdA fractievoorzitter Coen Derickx en voorzitter Jaap Blankenberg waren deze avond van de partij. Met de buurtbewoners werden de ervaringen met de herbestrating besproken.

De verkeersveiligheid in de Wethouder Brouwerstraat bleek het voornaamste knelpunt. Volgens de verkeersborden mag er maar 30 km worden gereden. De inrichting van de weg laat veel hogere snelheden toe. Het is een kaarsrechte weg door de wijk, waar keihard wordt gereden. De achterliggende straat is eenrichtingsverkeer geworden. De automobilisten gebruiken de Wethouder Brouwerstraat nu als snelle sluiproute en dat in een woonwijk!

Er is door de bewoners meerdere keren om handhaving door de boa’s gevraagd. Ook voor het verwijderen van de aanhangwagens die op de stoep staan geparkeerd. De bewoners zien de boa’s veel op de dijk fietsen. Ook rijden ze met hun auto veel in de Stormpolder. De bewoners begrijpen niet wat de boa’s daar te zoeken hebben. “Laten ze eens gaan controleren waar de problemen zijn in plaats van alleen op de dijk op en neer te fietsen”.

Volgens de bewoners is het wachten op het eerste slachtoffer. Er moeten snel drempels worden aangelegd. Waarom heeft de gemeente niet naar hun adviezen heeft geluisterd, toen de weg en de parkeerplaatsen opnieuw werden aangelegd?

Ook willen de bewoners snel een reparatie van de onveilige ondergrond op de speelplaats in de Wethouder Brouwerstraat.

PvdA Krimpen brengt bovenstaande zaken onder de aandacht van de gemeente Krimpen aan den IJssel en vraagt om snelle actie.

Team PvdA Krimpen

Coen Derickx

Coen Dericks is raadslid  voor de PvdA in het college van Krimpen aan den IJssel Even voorstellen: Ik ben Coen Derickx en woon samen met mijn vrouw Ingrid en dochter Shirti al jaren in Krimpen a/d IJssel. De afgelopen 35 jaar ben ik als manager en adviseur actief in het openbaar bestuur. Ingrid werkt al

Meer over Coen Derickx